SCHMINKA
Milé mažoretky, trenérky, maminky,
přinášíme vám rozhovor na téma dekorativní kosmetika.
O stále více známé značce SCHMINKA, jsem si povídala s majitelkou a zakladatelkou, paní MUDr. Janou Cibulkovou.
Paní Jano, průmysl s dekorativní kosmetikou je velmi pestrý až oči přecházejí a člověk si mnohdy ani nemusí při výběru vědět rady. Podle čeho, ideálně na první pohled, poznáme kvalitní dekorativní kosmetiku? Platí, že co je drahé, to je kvalitní?
„To je docela těžké, každému vyhovuje něco jiného. Z mého profesního pohledu hodnotím mnoho aspektů. Na první pohled to poznat podle mne nejde, kosmetika se musí zkusit. Já si myslím, že drahá kosmetika bývá kvalitní, ale že kvalitní kosmetika nemusí být příliš drahá.“
Jak dlouho se budování své značky SCHMINKA věnujete, jak dlouho kosmetiku vyrábíte?
„Kosmetiku vyrábím už nejméně 20 let, vyrábíme formou private label pro různé značky. Značku Schminka jsem vymyslela před přibližně 2 lety a postupně jsem našla schopné spolupracovnice. V této chvíli usilovně pracujeme na jejím rozjezdu.“
Prozradím, že jste původní profesí lékařka, jak se to stane, že lékařka vyrábí dekorativní kosmetiku?
„Já myslím, že to bylo podle rčení: Cesty páně jsou nevyzpytatelné. Za studií jsem si přivydělávala překládáním a seznámila jsem se s jedním Italem, který vyráběl v Itálii vlasovou kosmetiku. Založili jsme firmu tady a společně pracovali 10 let, potom jsme se rozešli a já jsem si založila firmu sama a pustila jsem se do prvovýroby a míchání barev a do výroby dekorativní kosmetiky.“
Co Vás na výrobě kosmetiky nejvíce baví?
„Ta tvořivá fáze vzniku výrobku – vývoj – je potřeba vymyslet složení, vychytat vlastnosti, vytvořit odstíny. Okolo jednoho produktu je spousta práce. Je potřeba mít přesnou představu o tom, co vyrábím a pro koho. Například u očních stínů je důležité, jakou pigmentaci mají mít, jak budou držet, jak mají vonět, z jakých surovin mají byt vyrobeny atd. Od toho se následně odvíjí i výběr obalu a celkový design. Ale pro mne nejzábavnější je míchat barvy a perleti a úplně nejraději se dívám na kosmetiku pod speciální lampou, kterou ve výrobě máme, jak se ty různé perleti třpytí.“
Na jakých hodnotách si dekorativní kosmetika SCHMINKA zakládá?
Hodnoty naší dekorativní kosmetiky… Myslím, že hodnota je v kvalitě surovin, v poctivosti při výrobě a v pozornosti, kterou věnujeme našim výrobkům.“
Jako osobnost působíte velmi přirozeně, stejně tak vaše prezentace, patří přirozenost k hodnotám vaší kosmetiky?
„Přirozenost v dekorativní kosmetice, to je docela těžko uchopitelné. Jsou lidé, kteří říkají, že líčení je zakrývání a maskování a tak něco. Já si to nemyslím. Podle mne má líčení podtrhnout krásu a lidské přednosti. Ale nesmí se to přehnat. Pečování o sebe je podle mne také součástí lásky k sobě. Neznám ženu, která by se elegantně nalíčená a upravená necítila lépe.
Proč jste se rozhodla vydat se směrem, jakým SCHMINKA kráčí?
„Jednoho dne jsem měla pocit, že bychom měli mít vlastní značku.. Jméno Schminka jsem měla v hlavě už dlouho. No, a pak se to samo začalo utvářet, šla jsem na školení k paní Madle Čevelové, která mne přivedla na to, že bych měla mandaly spojit s kosmetikou. Postupně se všechno vyvíjí. Proč jsem se rozhodla, to ani nevím přesně, byl to nějak samo… Ale vím několik věcí: Naše Schminka musí být kvalitní a krásná, musí byt cenově dostupná a má přinášet ženám radost a zvyšovat jim sebevědomí.“
MUDr. Jana Cibulková
Tónující perly: Namíchej si sama
Co výrobě konkrétní dekorativního produktu předchází?
Zkoušíte, testujete například konkurenční výrobky? Kde čerpáte inspiraci pro své produkty?
„Já tomu říkám mozkovatění o)). I když kosmetické výrobky miluji, sama se líčení moc nevěnuji, takže nejdřív musím zjistit, co se ode mne žádá, potom jdu a nakoupím různé výrobky, které se dají sehnat, a musím si je řekněme osahat. Mezitím studuji dostupné zdroje – mám různou literaturu, internet – specializované zahraniční stránky atd. Pak zkusím vyrobit první výrobek. Někdy se „nahoře“ ustrnou a povede se to na první dobrou. Ale většinou pak stejně ještě zkouším a testuji kosmetiku na kolegyních a testuji to i na sobě. Někdy prosím o pomoc “někoho nahoře“, a pak ,většinou k ránu okolo čtvrté, mi přistane informace, co do výrobku přidat a jak vyřešit problém.
Poslední oříšek byla řasenka. Dostala jsem zadání a vzorky několika věhlasných značek, že má být stejně dobrá nebo lepší o). Pracovala jsem na ní s malými přestávkami rok, pořád to nebylo ono, udělala jsem přes 100 pokusů, když se u nás ve firmě řeklo řasenka, tak všichni prchali o)). Termín spuštění se blížil a já to pořád neměla, už jsem propadala zoufalství. Měla jsem spoustu různých surovin, spoustu informací, ale něco mi pořád unikalo.
Jednou jsem jela v autě a říkala si: Tak už mi, sakra, prosím, pomozte, copak nevidíte, že tu pomoc potřebuji! Upřímně, ani přesně nevím, koho se dovolávám, ale asi to budou Andělé kosmetiky. No, a za dva dny mi břinkla do čela informace, že musím razantně změnit koncentraci jedné suroviny. A bylo to. A myslím, že teď máme jednu z nejlepších řasenek na trhu…..Takže takhle nějak pracuji o))“
Jak dlouho trvá výroba např. balzámů na rty a jak své výrobky testujete?
„Výroba balzámů patří k těm jednodušším. Když máte dobrou formulaci, jde to pak už poměrně rychle. Nejprve se musí navážit suroviny, které se smíchají v tavícím stroji – balzámy se vyrábějí z vosků, olejů a másel. Musí se roztavit všechny složky, následně se přidávají aktivní látky, pigmenty a nakonec parfemace. Až je hmota perfektně homogenní, nalévá se do forem, které jsou buď kovové nebo dnes i silikonové. Hmota se nechá zchladit a pak se bezdotykově pomocí obalu vyndavají z formy jednotlivé balzámy. A to je v podstatě celé.
Zvláštností ještě je, že řadu silikonových forem si vyrábíme sami, díky tomu dokážeme udělat zajímavé tvary mýdel, šumivek do koupele a podobně, což naše výrobky, troufám si říct, odlišuje od dalších značek na trhu.“
Co vaše výrobky zaručeně neobsahují, zohledňujete tzv. zelenou?
„Snažím se jít co nejméně chemickou cestou, už kvůli přírodě a kvůli tomu, aby byly výrobky co nejjemnější. Neobsahují například parabeny. V současnosti pracuji na úplně přírodních tvářenkách. Už mám krásné tři odstíny a myslím, že po novém roce je uvedeme.“
Sledujete trendy, vnášíte je do své kosmetiky?
„Sleduji trendy a většinou se díky dodavatelům pigmentů dostanu k barevným forecastům na další sezonu. Takže se snažíme mít vždy něco inspirativního.“
Oční stíny: WET and DRY
Paní Jano, jaký produkt z řady SCHMINKA byste mažoretkám doporučila, aby byly výrazné a cítily se krásné? Jsou to úžasné oční stíny nebo tónovací perly, které si mohou v rámci odstínů zkombinovat dle vlastního výběru?
„Já bych rozhodně doporučila naše Schminka BAKED oční stíny, jsou hodně pigmentované, dobře drží a podle mne krásně doplní celý parádní look při vystoupení.“
Jaké produkty používáte Vy osobně nejčastěji, nejraději?
„Já hodně používám řasenku a miluji červené oční stíny. Také používám prototyp stínu na obočí, který se chystám vyrobit.“
Co si myslíte o dekorativní kosmetice pro muže?
„Já jsem nastavená spíš klasicky. Ale muži se v dřívějších dobách také líčíli a nikdo se nad tím nepozastavoval. Jsem milovnice sci-fi, a nemůžu si pomoct, v mnohých filmech jsou muži nalíčení a MOC jim to sluší. Takže za mne, proč ne, pokud to podtrhne jejich mužnost a krásu.“
Kde vidíte budoucnost dekorativní kosmetiky?
„Celkově budoucnost dekorativní kosmetiky? Tak vidím dva směry- jeden, kdy lidé budou pohodlnější a vyvine se něco jako měla Mila Jovovich v Pátém elementu o). Přiložila krabičku Chanel na oči, a když ji sundala, byla perfektně nalíčená. A druhý směr, v který spíše doufám, je ten, že ženy budou méně uspěchané a uštvané, budou mít víc času, a líčení pro ně bude především radostná tvořivost.“
Nápad i výroba určitě zabere spoustu času, při čem dobíjíte svou energii, nadšení a elán?
„Upřímně, poslední dobou je to hodně těžké…. Je zvláštní doba, Covid, válka, energetický chaos… Všechno je nejisté a všude je cítit nervozita a obavy. Udržet si nadšení stojí hodně úsilí. Vždycky, když propadnu malomyslnosti, přijde něco pozitivního, co mne nabije a zase na mojí cestu vrátí… Vždycky jsem jednala hodně intuitivně, jsem taková.
Bydlím blízko lesa, mám fajn partnera a zatím čtyři psy, takže relaxujeme všichni v přírodě. A když nejsem moc unavená, maluju mandaly – ostatně jsou pro štěstí a pozvednutí energie i na našich výrobcích. Jsou to nosiče energie a v každé jsou zakomponované symboly.“
O vašich výrobcích se také ví, že je doplňujete o mandaly, které kreslíte / malujete. Mandaly jsou na obalech i logu. Čím vás přitahují, tvoříte je se záměrem?
„Mandaly jsou s námi odpradávna. Vyskytují se v přírodě a já je vidím skoro všude. Našla jsem v jejich tvorbě radost a jsem přesvědčená, že se do nich přenáší energie, kterou dostávám, když je tvořím a ta se usměrňuje a zesiluje také symboly, které do nich kreslím.“
Paní Jano, pro mažoretky ČFMS jste připravila dárek ve formě 20% slevy. Mohou ji využít na cokoliv z vaší nabídky?
„Samozřejmě a všem děvčatům přeji úspěšnou sezónu.“
Děkuji vám za rozhovor 🙂
Veronika Bobková
Tónující výživový balzám na rty
Výrazné řasy bez slepení
20% SLEVA
NA NÁKUP DEKORATIVNÍ KOSMETIKY
KÓD: CFMS20
„Chci, aby kosmetika dělala ženám radost a měly pocit, že mají něco hezkého.
Co někdo vyrobil s láskou a s láskou předal dál.“
Jana Cibulková